Alles over employer branding en waarom het zo belangrijk is



Iedereen heeft zo zijn eigen opvattingen over wat employer branding is. De één ziet het eerder als het hebben van een waterdichte recruitment procedure, de ander als een sterke online aanwezigheid op social media platformen. Maar wat is het nu écht? Dat employer branding-beest?


Recruitment en social media behoren inderdaad tot employer branding, maar zoals je al had zien aankomen, is het niet alles. Er is een groter geheel, een bigger picture. Jouw employer branding is een verhaal, meer bepaald het verhaal van jouw merk en imago als werkgever. Het vertelt de buitenwereld hoe jij als werkgever bent. You have to march to the beat of your employer brand.


Van verhaal tot brand


Wat is een film zonder sterke verhaallijn? Juist ja, een slechte film die je waarschijnlijk geen tweede keer wilt bekijken. Dat geldt ook voor jouw employer branding. Zonder sterke verhaallijn loop je veel kansen mis. Potentieel talent glipt door je vingers, vacatures raken niet ingevuld en je geliefde werknemers lopen over naar de concurrentie. Door een sterke employer brand neer te zetten, creëer je een betere instroom van talent én zorg je ervoor dat je werknemers het schip niet verlaten.


Hoe onderscheid jij jezelf nu van de rest van de kudde? Om op te vallen in de drukbezette arbeidsmarkt moet je al serieus je best doen en een sterk werkgeversimago helpt je daar alleen maar bij. Bekijk je employer brand niet als een doel, maar eerder als een middel om jouw positie op de arbeidsmarkt te versterken. Door een sterk werkgeversimago, trek je meer talent aan die ook graag bij je werken. Dit zorgt dan op zijn beurt voor een verhoogde productiviteit en dat zorgt dan weer voor betere bedrijfsresultaten.

Ook al heb je een groot personeelsbestand, als werkgever wil je toch altijd het beste talent aantrekken voor jouw business. Een sterke employer branding is dus belangrijk voor elk type organisatie.


Meer dan gewoon een verhaal


Een goede employer brand zorgt er ook voor een verhoging in je employee engagement. Hierdoor worden je werknemers als het ware ambassadors van je merk/bedrijf. Zo verklein je de uitstroom van werknemers en geef je je retentie een flinke boost.


Een sterk verhaal schrijft zichzelf natuurlijk niet en als werkgever is het niet altijd even simpel om de nagel op de kop te slaan. Je moet ervoor zorgen dat niet enkel jij, maar ook je werknemers zich in jouw employer brand kunnen vinden. En dat is waar wij het verschil maken! Wij schrijven niet zomaar een verhaal en communiceren het naar buiten toe. Wij doen een grondig intern onderzoek naar hoe jij en je werknemers je werkgeversimago zien en of die 2 verhalen overeenkomen.


Als je meer te weten wil komen over hoe wij jouw employer brand-verhaal willen schrijven, neem dan eens een kijkje naar onze employer branding pagina of neem vrijblijvend contact met ons op.

0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven
UPOP_vector-04.png
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram

© Copyright UPOP. 2021

MAIL ONS 

info@upop.be

Meer inclusieve diversiteit in je business? Download hier onze checklist!