top of page

Employer branding

Grijze muis of coole mopshond? 

Merk je dat je vacatures maar niet ingevuld raken of lukt het je maar niet het juiste talent aan te trekken? Of erger: lopen jouw werknemers over naar de concurrentie? 

Dan is er waarschijnlijk iets mis met je employer branding. Geen paniek, we got you. We stellen samen met jou een persoonlijk traject op waarin we werken aan je employer én je company brand.

Employer branding.png

Er was eens...

Zo start elk goed verhaal. En dat is nu net wat jij nodig hebt, want zonder sterk verhaal kom je helaas niet ver. Bekijk je employer branding als jouw verhaal, jouw sprookje.

 

Hoe wil jij dat de wereld naar je organisatie kijkt? Als werkgever in een krappe arbeidsmarkt moet je opvallen om de aandacht te trekken van het juiste talent. Stel jezelf volgende vragen: "Wat onderscheidt mij van de rest?" "Wat maakt mij bijzonder?" "Wat heb ik dat de rest niet heeft?" 

Het is belangrijk dat je werknemers zich kunnen vinden in dit verhaal en dat ze zelf kunnen meeschrijven aan het vervolg ervan.

Image by Road Trip with Raj
IMG_8505.jpg

Van verhaal tot imago

Een goede employer brand is zoveel meer dan enkel een mooi plaatje naar buiten toe. Het gaat helemaal tot in

de ziel van je organisatie.

 

Met een sterk en authentiek werkgeversimago trek je niet

alleen het juiste talent aan, maar zorg je ook meteen voor

meer engagement en betrokkenheid van je eigen werknemers.

 

Meer nog: als je werknemers helemaal mee zijn met je 'why' worden het echte ambassadeurs van je merk.  

YOUR 'WHY' IS THE MAGIC TO

YOUR EMPLOYER BRAND STORY

Hoe schrijven wij zo'n employer brand-verhaal?

Stap 1: Story intake

Allereerst gaan we even rondneuzen in jouw bedrijf en luisteren we naar hoe je werknemers jouw verhaal vertellen. 

Stap 2: Story analyse

We nemen eens een kijkje naar wat er eerder al gedaan werd om je werknemers tevreden te stellen.

Stap 3: Story outline

We doen imago-onderzoeken en snuffelen eens door je marketing. We organiseren ook focusgroepen om een duidelijk beeld te vormen. Dit vormt onze basis.

Stap 4: Story design

Nu we een duidelijk beeld hebben van hoe jij en je werknemers jouw verhaal zien, kunnen we aan je employer brand werken.

Stap 5: Story ending

Wij doen een aantal voorstellen en oplossingen hoe jij jouw employer brand uniek kan maken. Vanaf dan ben je geen grijze muis meer!

Untitled design-16.png
IMG_8257.jpg

Klaar om jouw verhaal te schrijven?

Heb je een vraag of wil jouw huidige employer branding een upgrade geven? Wij staan voor je klaar! 

Zoals Kim Possible zegt:

"Call me, beep me if you wanna reach me." 

Of druk gewoon op onderstaande knop. Dat kan ook.

En ze leefden nog lang en gelukkig...

Natuurlijk is de kous hier niet mee af. Je employer brand vergt tijd en moeite, je zal erop moeten letten dat je verhaallijn niet begint af te wijken. 

De belangrijkste voordelen van een sterke employer brand zijn:

  • Hoger engagement van je werknemers

  • Betere en efficiëntere instroom van talent

  • Betere retentie

  • Werknemers worden brand ambassadors

bottom of page